Novinky

Po příjezdu do Janských Lázní vyhlížejte tyto značky.

Pomohou Vám najít náš penzion.

Navigace v Janských Lázních

Pěšky PDF Tisk Email

Černá hora

je zalesněný vrch vysoký  1.299 m ležící ve východní části Krkonoš nad Janskými Lázněmi.

V rozsáhlých porostech na svazích hory jsou zachovány horské luční enklávy, např. Volská louka nebo Černá paseka. Na vrcholu hory se nachází televizní vysílač, který byl do provozu uveden roku 1977. Ten je pro veřejnost nepřístupný. Nedaleko vrcholu je Černohorské rašeliniště, které patří mezi vyhledávané turistické cíle.

Z vrcholu Černé hory se otevírají daleké výhledy do podhůří, které jsou ale díky lesu omezeny převážně na jižní směr. Pro pěkné výhledy se rozhodně vyplatí vystoupat na rozhlednu "Panorama", která se nachází ve vzdálenosti 100 metrů od horní stanice současné lanovky a je vystavěna na stožáru původní lanové dráhy vedoucí na Černou horu z centra Janských Lázní. Ve výšce 21 metrů je vyhlídková plošina, odkud se nabízí krásný kruhový pohled.

Černá hora nabízí skvělé podmínky cyklistům a milovníkům zimních sportů. Je také jedním z nejlepších startovacích míst v Česku pro paraglidisty a rogalisty. Cyklisty i pěší na Černou horu přepraví lanovka a vyhnou se tak nepříjemnému stoupání. Pro cyklisty tady byla otevřena 1. Krkonošská cyklistická naučná stezka, která je dlouhá 16 km. Na jihovýchodní straně Černé hory se nachází lyžařský areál.

Lanovka Janské Lázně – Černá hora

Přeprava horských kol, koloběžek a kočárků zdarma.

Jízdní řád

Ceny jízdného

Rozhledna Panorama - otevírací doba: pondělí - pátek 14:15 - 16:00, o prázdninách a víkendech 10:15 - 16:00 (v případě pěkného počasí do 17.00 hodin).

Luisina cesta Těsným dolem (Klausův důl) 5 km

Pokud toužíte po kouzelném nezapomenutelném místě, neváhejte se vydat na procházku či několika hodinový výlet údolím Černohorského potoka až na Černou horu po Luisině cestě. Trasa vede od hotelu Lesní dům. Luisina cesta odbočuje za mostem. Už po čtvrt kilometru stoupání je chodník zasekán do skalnatého kaňonu v blízkosti vodopádů Černohorského potoka. Prvních cca 600m Luisiny cesty je krásně upraveno, cesta však poté končí a dále pokračuje úzkým lesním chodníkem podél Černohorského potoka pouze pro pěší směrem na „Malé Pardubické boudy" až pod vrchol Černé hory k hotelu Černá bouda.

Od Lesního domu se vydáte po modré turisticky značené cestě, ze které však záhy odbočíte vlevo po neznačené trase.

Černohorské rašeliniště

Státní přírodní rezervace Černohorská rašeliniště je největším rašeliništěm lesního typu v Krkonoších. Nachází  se v plochém sedle mezi Černou a Světlou horou. Jeho rozloha činí 66 ha a stáří se odhaduje na 6000 let. Prochází tudy Naučná stezka Černohorské rašeliniště, která začíná u horní stanice lanovky a končí u Pardubických Bud. Stezka je dlouhá 3,5 km a je tady nainstalováno 6 informační panelů. Provede vás po povalových chodnících kolem rašeliniště. Součástí je i dřevěná vyhlídková věž, ze které je pěkný výhled na centrální rašelinnou louku. Stezka je přístupná od června do října a vede nejcennějšími partiemi KRNAPu – I. a II. zónou. Nejlepším časem k prohlídce ale bývá červenec, kdy je díky množství kvetoucích rostlin celkový dojem z procházky největší. Vjezd cyklistů je na vlastní okruh rašeliništěm zakázán!

Vycházková trasa Rudolfovo údolí a Zlatá vyhlídka 4 km

Náměstí od kolonády  - katolický kostel - Rudolfovo údolí  -  kolem dětské léčebny Vesna (zelená turisticky značená cesta), pod vrcholem Janské hory odbočíte na žlutou TZ, přes  Zlatou Vyhlídku s rozhlednou z roku 2008, na rozcestí za vyhlídkou můžete pokračovat po žluté až k turisticky významné Hoffmanově boudě, nebo se dáte po asfaltce vpravo promenádní trasou zpět k léčebně Vesna kolem Panského (vyschlého)  a Starostova pramene.

Z Černé hory přes Václavák do Pece pod Sněžkou 5,5 km

Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po červené TZ cestě okolo Sokolské a Černé boudy k Václaváku. Trasa dále pokračuje úbočím nad Javořím potokem ke Kolínské a Pražské boudě, kde po žluté a následně modré TZ  cestě sejdete do Pece pod Sněžkou.

Pro zpáteční cestu můžete využít Černohorský bus. Jedná se o spojení přepravy kabinovou lanovou dráhou a autobusu z Pece pod Sněžkou přes Horní Maršov do Janských Lázní a zpět. Více informací včetně jízdního řádu

Z Černé hory okolo Černohorského rašeliniště a Vlašských Bud do Velké Úpy 8,3 km

Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po červené TZ cestě okolo Sokolské a Černé boudy nad Václavák, kde odbočíte vpravo a po žluté TZ cestě okolo Černohorského rašeliniště přijdete na Pěticestí. Z Pěticestí se vydáte po strmé lesní pěšině k Vlašským Boudám, kolem mléčné farmy manželů Sosnových. Trasa i nadále pokračuje po žluté TZ cestě pozvolným sestupem do Velké Úpy.

Z Černé hory po Zvonkové cestě do Janských Lázní 5 km

Trasa je vedena od horní stanice lanové dráhy po asfaltové cestě k Zinneckerovým Boudám, kde odbočíte vlevo, následně scházíte po lesní cestě úbočím Černé hory nad Těsným dolem do Janských Lázní k hotelu Lesní dům. Celá trasa je značená jako červená TZ cesta.